Get your own Digital Clock

Thursday, January 3, 2013

Parla Italiano?

Buona sera!!


This Christmas, we went to a disco where we heard a song which we learnt in our EUNI lessons. We learnt this song when our teacher was trying to teach us the basics of Italian. Thanks to this classes we can introduce ourselves and have a simple conversation with other people. 

The song we have mentioned above is called "Bella Ciao".

Hope you enjoy the song. Ciao!

Click here to hear the song.

Here are the lyrics:

Bella ciao (canto popolare)

Una mattina mi son svegliato,

o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
Una mattina mi son svegliato
e ho encontratto l'invasor.

O partigiano, portami via,

o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
O partigiano, portami via,
che mi sento di morir.

E se io muoio da partigiano,
o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
E se io muoio da partigiano,
tu mi devi seppellir.

E seppellire lassù in montagna,

o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
E seppellire lassù in montagna
sotto l'ombra di un bel fior.

E le genti che passeranno
o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
E le genti che passeranno
Mi diranno «Che bel fior!»

«E questo è il fiore del partigiano»,

o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
«E questo é il fiore del partigiano
morto per la libertà!»
«E questo é il fiore del partigiano
morto per la libertà!»

No comments:

Post a Comment